01 November 2013

Kisah Amrsyar dan Adik : The Bonding

Nak tau apa reaksi Abang Ali bila dapat baby baru ?!!!!




Abang Ali sangat caring dan penyayang. Pantang saya letak adik atas katil or bean bag, mesti dia datang nak.cium. Kadang-kadang kepala dan muka adik penuh dengan nasi or coklat hasil dari cop mohor mulut si Abang Ali. Nak marah pun ada..nak gelak pun ada. Bila adik nangis (owhhh...adik sangat kuat nangis sampai mamanya tension), Abang Ali akan panggil saya.

Tapi, dalam sayang-sayang pun ada masa dia buat jugak. Pernah sekali waktu saya mandi,  my mum dan MIL kat dapur .. tak sedar cuma ada si abang dan si adik (tengah tido dalam katil) kat ruang tamu. Tiba-tiba adik menjerit kuat. Rupanya Abang Ali picit kaki adik.Geram kot....dok tengok kaki.adik menguit-nguit. Sejak tu kami lebih berhati-hati.

Dalam menjaga dua orang anak, saya tak halang Ali Amrsyar dekat dengan adik. Saya nak ada bonding yang rapat antara abang dan adik. Masa Ali Amrsyar nak tido, saya selalu cakap pada dia yang dia kena sayang adik dia sebab bila mama dengan babah dah tak ada, dia yang kena jaga adik (masa ni memang meleleh air mata). Harap-harap bila saya pesan setiap hari, Ali Amrsyar akan jadi abang yang penyayang dan bertanggungjawab.

5 comments:

  1. bestnya ada baby..baby saya dh umur 4thn...huhu....nk preggy lagi dh takut sbb alah teruk sgt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya preggy yg no 2 ni lansung x sedar sampai kandungan dh 5 bln sebab x ada alahan lansung.tp waktu preggy yg 1st memang x bleh bgn sebab muntah.org kata lain anak..lain ragamnya

      Delete
  2. moga amrsyar dapat jadi abg n ketua keluarga yg baik nanti..

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah..
    semoga anak teruna kita membesar jadi lelaki yg bertangungjawab dan boleh diharap kelak

    ReplyDelete
  4. tak sedar sampai perut 5 bulan.
    mmmmm..

    ReplyDelete