16 June 2015

Kisah Mama : Makan Burger Besar Di 21 Grilled

Dah lama tak cerita pasal jalan-jalan cari makan. Bila En Amri balik bercuti...ligat kami cari tempat-tempat yang best untuk menjamu selera. Baru-baru ni kami cuba makan di 21 Grilled. Actually tujuan asal kami ke Ipoh nak makan di Thumbs Cafe. Dok dengar kawan dok bom-bang bom-bang kat FB pasal Thumbs Cafe...saya pun jadi teruja. Tapi mungkin nasib tak baik, hari yang kami pergi (hari Selasa), Thumbs Cafe tutup. Then kami ke cafe sebelah...Karats Cafe. Tapi Karats Cafe pulak dah kehabisan salmon. Menu lain....macam biasa-biasa. Kami tak berminat nak cuba. Lepas masuk dalam kereta saya google pasal Restoran Kampung Ipoh...tapi restoran tu pun ditutup pada hari Selasa. Lama berfikir...akhirnya kami ke 21 Grilled.


Bagi yang tak tahu 21 Grilled ni pernah masuk Jalan-Jalan Cari Makan sebab kat sini ada jual burger yang besar. Restoran ni dekat Kinta Riverfront Hotel....betul-betul tepi sungai. Restorannya agak terpencil..kalau dari dalam kereta memang tak nampak. Kat sini hanya ada jual BURGER SAHAJA. Kalau nak lamb chop ke chicken chop ke...bleh pegi tempat lain. Burger udang, rusa, ikan or oblong pun tak ada ye. Yang ada cuma burger chicken dan beef sahaja. Menunya tak banyak..tapi burger dia memang sedapppp. Saya order beef burger + BB sos + cheese. En Amri order chicken burger. Daging burger tebal dan tak terlalu kering. Sayur fresh...sos pun meleleh-leleh....roti soft. For me..rasanya dah perfect untuk sebiji burger. Servis restoran pun not bad. Mesra dan cepat. Untuk Ali dan Adik saya order kentang goreng. Budak-budak ni tak nak makan pun. Ali share burger dengan Babah. Adik pulak makan main-main je. Budak berdua ni lagi suka tengok lampu warna-warni kat tepi sungai. Layan saja lah.....

Itu saja review yang saya boleh tulis pasal 21 Grilled. Komen lebih-lebih ada orang tak suka pulak. Selera kita berbeza...ada orang suka yang macam tu...ada yang suka macam ni. Sedap di tekak saya tak semestinya sedap jugak ditekak orang lain. So bagi sapa-sapa yang cari burger yang luar biasa, boleh cuba di 21 Grilled Ipoh.

5 comments:

  1. ramadhan nanti tentu ramai yg serbu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Comfirmmmm..sebiji burger pun dh extra kenyang

      Delete
  2. Thanks sis for sharing....
    Terliur ASSAM tengok burger tue....
    BTW done follow sis...
    Follow be back ok....
    http://assam143.blogspot.com/
    TQVM sis....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ur welcome
      insyaAllah nanti sis follow ASSAM

      Delete
  3. betul tu sis
    lain org lain citarasanya
    terpulang nak yg mcm mna

    saya blk kuale jrg nk ke ipoh huhu

    ReplyDelete