22 January 2014

Kisah Amrsyar : Sepetang Di Rumah Oyang

Lama tak ada cerita pasal Ali Amrsyar. Sebenarnya banyak jer cerita yang saya nak tulis pasal budak aktif ni, tapi sekarang ni payah sangat nak snap pic Ali yang OK OK. Kebanyakkan pic Ali mesti gegar sebab budak ni suka gerak-gerak. Biasa la..budak aktif memang cenggitu. 

Last weekend, saya bawa Ali balik rumah oyang (opah saya belah Abah) di Changkat Tin. Dah lama tak bawa Ali balik sini. Jarak rumah kami tak ada jauh sangat cuma kadang-kadang opah saya ni suka ke KL (rumah anak-anak). Saya pergi rumah opah kali ni pun sebab nak bawa Adik jumpa oyang dia. Sejak Adik lahir sampai Adik dah 3 bulan, ini kali pertama opah tengok dia. Hehehehe...kena jugak sound dengan opah sebab lama tak datang jengok dia. Tapi nak buat macam mana kan..sebab setiap kali kami datang..opah selalu ke KL.

Setiap kali saya bawa Ali jumpa opah, opah mesti tanya umur Ali. Nak tahu kenapa?!! Sebab lepas 3 hari Ali lahir, arwah  Tok Akob tinggalkan kami. Jadi bila tengok Ali, opah mesti teringat kat arwah. Sedih jugak tengok opah macam tu. Opah dan arwah memang loving couple hingga ke akhir hayat. Walaupun selalu bergaduh (biasa la laki bini), tapi opah tak pernah tinggalkan arwah. Saya masih ingat masa arwah tengah nazak di HUKL. Walaupun opah tak larat tapi opah tetap setia temankan arwah di wad. Saya kagum dengan kasih sayang opah pada arwah tok. Semoga kisah cinta saya dan En Amri pun akan jadi macam mereka...setia hingga ke hujung nyawa.

Ok stop entry pasal kisah cinta opah dan arwah tok. Ni kisah Ali..so jom tengok aksi-aksi Ali dekat rumah oyang dia. Comey je anak mama ni kutip bunga.




Ini bunga pertama yang dia bagi pada mama. Seumur hidup saya..ini kali ke-2 saya terima bunga dari seorang lelaki. Lelaki pertama yang bagi saya bunga mesti la babah Ali..3 kuntum bunga rose untuk birthday saya yang ke-19 tahun. Walaupun bunga yang Ali bagi cuma bunga lalang...tapi ia tetap kenangan yang terindah untuk saya. Semoga anak mama membesar jadi insan yang penyayang. Love Ali Amrsyar.

5 comments:

  1. Semoga Ali jd anak yg baik dan menjadi insan yg penyayang bila besar nanti..amin! :D

    ReplyDelete
  2. Salam Putri... baru tau ada princess, tahniah yea.. dah dpt sepasang.. saya pun nak anak lelaki juga, kalo boleh nak dpt twin lelaki juga, hahaha..

    Amin..... doakan saya yea :)

    ReplyDelete
  3. alolo comel anak akak :)

    ReplyDelete
  4. alo..lo..lo..comel Ali.. siap bagi bunga kat mama dia...hehe
    Pae plak sllu bagi bunga rumput kat sy bila dia balik dr bermain....hihi

    ReplyDelete