03 July 2013

Rezeki Allah Datang Lagi !!!!

Assalamualaikum

I'm back !!! Lama sungguh tuan rumah ni bercuti. Actually tuan rumah masih belum lupakan rumah ni lagi. Since 3 bulan yang lepas, hidup saya sedikit bz dengan tugas sebagai guru ganti. Mengajar budak-budak sekolah menengah yang macam-macam perangai dan masalah. Zaman dah berlalu...kalau zaman saya sekolah dulu, cikgu dihormati. Walaupun cikgu-cikgu yang kami tak berapa suka pun, kami still akan berlakon jadi baik depan cikgu tersebut. Kat belakang lain cerita la. But students nowdays...hurmmm payah nak cakap.  Maybe ada yang kurang diajar. Rasanya orang secomey saya lebih sesuai mengajar di sekolah rendah.

Ok lah enough talking pasal pengalaman yang kurang menyeronokkan. Entry kali ni nak cerita pasal rezeki yang datang bergolek tahun ni. Actually saya dan En Amri pun baru tau pasal hal ni sebulan yang lepas. Mula-mula terkejut..but then kami excited sangat. Alhamdulillah rezeki kami tahun ni sangat murah. Seiring dengan kenaikkan gred gaji En Amri, Allah pun anugerahkan kami dengan satu lagi amanat untuk kami pelihara.


InsyaAllah kalau tak ada halangan this October kami bakal terima orang baru lagi. Cepat?!!!!! Hihihi..saya pun rasa cepat. Actually this time, kami tak merancang. Saya sendiri tak sedar yang saya pregnant until kandungan dah nak masuk 5 bulan. Since delivered Ali Amrsyar July last year till now saya lansung tak dikunjungi oleh Miss P. Bila tanya nurse, nurse cakap...its normal coz saya fully BF kan Ali Amrsyar. But, when Ali Amrsyar turned 7 months saya stop BF kan dia coz susu badan dah makin kurang (memang la sebab dah ada baby dalam perut). Masa tu tunggu jugak kunjungan Miss P, tapi masih belum muncul lagi. After 2 months waiting, baru saya berani buat PT. The result came out positive. Then kami scan untuk comfirmkan pregnancy and doc cakap dah nak masuk 5 bulan. Rasa nak pecah perut saya dan En Amri gelak dalam bilik doktor tu. Kuasa Allah. Dia yang Maha Pencipta. 


Masa nak buat buku pink, semua nurse terkejut. Sister KK siap tanya saya lagi if saya ada stop BF kan Ali Amrsyar walalupun sehari. But saya memang comfirm, sepanjang 6 bulan pertama usia Ali Amrsyar, saya tak pernah stop BF kan dia coz dia memang tak nak minum susu dari botol. Sepanjang 6 bulan, Ali Amrsyar minum susu secara direct feeding saja. Saya cuma ajar dia minum dari botol masa dia umur 7 bulan. Well, kalau ikut kata doktor di KK, family planning melalui fully BF cuma boleh diguna pakai selama 6 bulan pertama saja. After that kena ambil cara pencengahan yang lain. In case bagi yang terlebih subur macam saya (maybe kesan dari treatment kesuburan yang saya jalani masa nak pregnantkan Ali Amrsyar dulu), walaupun fully BF kan anak dan tak datang Miss P, saya tetap subur.

Ramai jugak yang gelakkan saya and ada jugak yang mengutuk. Tapi saya dan En Amri layan yang positive saja. Mulut orang bukan kita boleh nak turn on dan turn off. Ya..memang Ali Amrsyar masih kecik lagi...masih perlukan perhatian dan kasih sayang kami lagi. But, ini kerja Allah. Dia lebih Mengetahui apa yang Dia nak rancangkan pada kami. Lagi pun before this kami tungggu almost 3 years untuk terima anak pertama. Apa salahnya yang ke-2 ni express sikit. Ada adik, tak semestinya kami akan kurang sayang Ali Amrsyar. Ali Amrsyar akan sentiasa jadi buah hati kami. Tanpa dia, saya dan En Amri tak akan bertahan hingga ke hari ini. Ali Amrsyar hadir disaat kasih sayang saya dan En Amri hampir putus dan kehadiran adik, akan kuatkan lagi kasih sayang kami.

Ok lah..saya nak lelapkan mata sekejap. Penat melayan Ali Amrsyar berlari. Next entry kita cerita pasal budak comey yang dah dapat kaki ye.

13 comments:

  1. tahniah yang....doakan saya pulak ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah dear..akan sampai rezeki kamu nanti

      Delete
  2. tahniah.. rezeki tahun 2013.. :D

    ReplyDelete
  3. Ya allah....sy nak sangat mengandung balik skrg..tp tak piyed2 lagi even anak dah setahun lebih..risau tak subur since masih fully direct feeding...boleh share tak pasal treatment yg putri ckp tu....mmng ngah mencarik nih...

    Neway..tahniah yer..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dun worry aty..maybe aty jenis yg mcm normal woman.bila dah stop BF baru period datang.saya buat treatment di hospital swasta.cuma ambik ubat subur dan injection everymonth untuk naikkan hormon untuk pregnant.but at the end, saya preggy cara natural.kuasa Allah lagi besar dari segala jenis ubat.but i never regret ambik treatment tu coz sekurang-kurangnya saya dah usaha

      Delete
  4. Waah tahniah.. rezeki Besar dr Allah.. :-)tumpang happy... anak pemberi rezeki kan.. eina pun dok berharap ALLAH berikan rezki yg sama, wlu anak baru 1thn lebih.. :-)
    Tp masanya mungkin belum tiba, aturan Allah adalah yg terbaik :-)..

    Tcare

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah bila tiba masanya ada lah nanti..

      Delete
  5. tahniah sis.. rezeki yg tak di sangka2 terima dengan hati terbuka..hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes jijah..bonus dr Allah untuk saya dan famly tahun n

      Delete
  6. Wah Tahniah yer..Happy 4 u.. ;p

    ReplyDelete