24 January 2013

Kisah Amrsyar : 5 Months Ali Amrsyar

As-Salam

Pejam celik pejam celik dah nak masuk 6 bulan dah anak mama ni. Cepat sangat membesar. Berat pun dah 3x dari berat masa baru lahir. Makin besar anak mama ni, makin banyak ragam dia. Sometimes dia merengek-rengek sebab saja-saja nak suruh saya peluk dan cium dia. Bila saya terlelap masa temankan dia main, dia akan tarik rambut saya. Nakal kan budak kecik ni. But pagi tadi, dia kejutkan saya dengan ciuman. Habis mulut basah dengan air liur dia. 

Sejak ada Amrsyar hidup saya makin lebih bererti. Honestly between me and En Amri, Amrsyar lebih rapat dengan saya (sorry ya Babah). Maybe sebab saya lebih banyak besarkan Amrsyar. Hidup kami sekarang ni tak tentu sangat. Ada masa di KK tinggal dengan En Amri, ada masa di Perak tinggal dengan my parents. Setakat 5 bulan ni, Amrsyar dah 3 kali naik flight. Kalau ikut hati, saya lagi suka besarkan Amrsyar dengan En Amri, tapi En Amri rasa lebih selamat kalau saya tinggal dengan my parents bila dia ada tugas luar. Entah la sampai bila kami nak hidup macam ni. Harap-harap akan tiba masa dimana kami akan tinggal bersama as a happy family.

Ok enough merapu pasal my life. Jom cerita pasal perkembangan Amrsyar 5 bulan :

  • gusi Amrsyar dah keras. Semalam saya check dah nampak putih-putih kat gusi dia. Dah nak naik gigi ya anak mama ni. If DF kan dia memang sakit jugak my twins.
  • nak mula merangkak. Badan dah boleh  angkat, gaya nak merangkak tu dah ada. Tapi bila dia maju kehadapan...badan dia akan jatuh balik. Sekarang ni Amrsyar suka sangat sondol orang dengan kepala. Geram jugak bila saya tengah syok layan drama Setia ke Hujung Nyawa, dia golek-golek dan sondol badan saya.
  • dah boleh duduk dengan sokongan. Kalau tak ada sokongan dia akan duduk macam gaya ikan duyung. Hehehe..comey jer !!
  • mulut bising. Favorites word "ATE TE TE TE". Mentang-mentang la dia orang Perok, "ate" je yang disebutnya. Bila Amrsyar nak mula sebut "MAMA" ni
  • suka sangat main lappy mama. If mama on je lappy, mesti dia datang golek-golek dan tekan-tekan keyboard. Habis rongak keyboard mama dia kerjakan. Other things yang dia suka : remote control TV, HP pink mama dan botol maajun (sebab bila goncang ada bunyi).
Ok la..as penutup entry meh kita layan gambar aktiviti budak suka senyum nihhh :

Amrsyar "tolong" mama lipat baju

Currently favorite toy : lappy mama

Baru belajar nak isap puting

Speedy Amrsyar - Andale ! Andale ! Aribba ! Ariba !




8 comments:

  1. heee.. comel la amsyar~

    ReplyDelete
  2. Baby ni cpt je berubah. Jd tak bosan jaga sbb ada je perkara baru kan..

    Semoga dpt tinggal bersama satu hari nnti ya. insya allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la kak ujie
      everyday ada saja ragam baru dia.seronok melayan walaupun penat
      harap2 bila hubby saya dh posting semenanjung, x perlu lagi nak jaga sempadan negara..insyaAllah kami dapat tinggal bersama

      Delete