03 February 2014

Kisah Mama : Kembali Merindu

3 Feb 2014 - Tamat sudah cuti 2 minggu En Amri. Thats means, kehidupan kami kembali seperti sebelum ni. En Amri di Kota Kinabalu..saya dan anak-anak di Kampar, Perak. Huhuhuhu...Hari ni pegi kerja dengan rasa lemau. Rasa malas nak senyum..tapi dah kerja saya kena hadap public..terpaksa la saya senyum walaupun cuma senyuman palsu.


Adik dengan Abang Ali kat rumah meragam. Abang Ali bukak mata terus cari Babah. Bila dah tengahari baru dia dapat terima kenyataan Babah dah balik KK. Siang tadi Abang minta nak pakai baju yang Babah pakai malam tadi.Saja saya tak basuh sebab baju tu fresh dengan bau Babah. Adik pulak...tak berapa nak tidur siang. Jenuh Opah pujuk, Adik tetap tak mau tidur. Tidur kejap..then terjaga. Agaknya mencari Babah jugak. Masa saya balik kerja, Adik merengek-rengek. Saya susukan tapi Adik masih merengek. Akhirnya Adik tertidur sebelum Maghrib. Mungkin penat dia tunggu Babah nak minta dukung, tapi Babah tak muncul jugak. Saya selimutkan Adik dengan baju Babah. Harap-harap dia dapat tidur lena.

Minggu ni mungkin minggu yang lemau untuk saya dan anak-anak. Semoga Allah makbulkan doa saya supaya kami sekeluarga dapat tinggal sebumbung secepat yang boleh. Anak-anak hari-hari dapat jumpa dan rasa kasih sayang Babah. To all readers...doakan yang terbaik untuk keluarga saya. Aminnnnn....

10 comments:

  1. sedih & takde mood bila dok bejauhan ni ye kak. mudah2an termakbul utk akak 1 fmily dpt tggl sebumbung nti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sedey..tapi sebab nak cari rezki halal...terpaksa la bersabar

      Delete
  2. alahai..kesian ye adik dan abg ali..InShaAllah kak..semoga doa akak dimakbulkan..amin.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. org dewasa kalau sedey oleh sembunyikan..tp budak2 ni..kesian tengok.
      thanks niesa

      Delete
  3. salam. tabahkan hati bila berjauhan ye kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq ncik itah
      akak harap anak2 akak pun kuat

      Delete
  4. salam ziarah dari bunda...

    ReplyDelete
  5. in sha Allah dapat tinggal sebumbung nanti..kuatkan semangat ye..

    ReplyDelete