05 September 2014

Kisah Mama Dan Babah : Honeymoon di Gold Coast Morib

Lamanya tuan tanah menghilang...ada tak yang merindui saya. Sorry..dah lama tak berblogging. Lately hidup tersangat busy sebab En Amri kerap balik. Bila suami ada disisi, saya memang liat sikit nak update blog. Kalau boleh 24 jam nak duduk celah ketiak suami. 

Entry kali ni "cerita baling belakang". Awal bulan Ogos hari tu, saya dan En Amri sempat ber"hunnymoon" selama 2 hari. Actually kami dah lama beli voucher 2D1N GOLD COAST MORIB di Groupon. Mula-mula ingat nak bawa anak-anak tapi disebabkan tak tahu jalan nak ke Morib (risau anak-anak meragam dalam kereta), kami decided untuk pergi berdua saja. Opah dan Mak Su bawa Ali dan Adik ke Penang. Excited jugak bila sekali sekala diberi peluang untuk bercuti berdua saja. Kami bukan macam pasangan lain yang bersua muka hari-hari. En Amri cuti baru dapat jumpa. Itu pun bukan dapat bagi 100% perhatian pada En Amri. Bila anak-anak dah tidur, baru dapat belai-belai dan manjakan En Amri. Kesian kan suami saya... 

Bagi yang tertanya-tanya apa ada di Morib....jawapannya MORIB TIADA APA-APA. Disebabkan itu kami suka sangat. Tak ada aktiviti nak dibuat selain spend masa berdua. Bilik yang kami dapat quite besar dan selesa cuma nampak lama sikit. Dekat luar bilik ada taman tema air...dari balkoni dah boleh nampak kolam dan papan gelungsur. Kalau bawa budak-budak..maybe nak terus terjun tapi untuk kami yang dah matang ni (tak mau mengaku tua)....tak terasa pun nak mandi-manda. Entrance fee ke taman tema air dah masuk sekali dalam bayaran hotel dan time check in dia bagi tiket.




After selesai urusan check in, kami jalan-jalan area Morib saja. Kiri kanan jalan banyak gerai-gerai kecil yang jual seafood segar. First stop kami ialah Pantai Morib. Dekat sini ada food court..tapi disebabkan time tu petang, banyak kedai yang baru nak buka. Saya sempat cuba SOTONG BAKAR. Rasa sedap...tapi bagi saya agak mahal-RM 10 untuk yang saiz kecik. On the way ke pekan Banting, kami berhenti isi perut dengan SOTONG GORENG dekat kedai tepi jalan. Nama kedai tak pasti tapi kedai warna hijau. Sos sedap dan sotong goreng ranggup..tapi yang tak best bau sekitar kedai tak berapa nak sedap (banyak benor komplen...orang Morib jangan marah naaa). Untuk yang macam saya..terus mati selera tapi En Amri tetap makan.


Bila tiba waktu malam, lagi sekali kami keluar ke Pantai Morib cari makan. Time ni food court dah penuh dengan manusia walaupun hari yang kami datang tu weekdays. Lepas makan terus balik hotel dan tido sebab dah mati kutu tak tau nak buat apa. Suasana di Gold Cost Morib time malam memang tersangat suram. Tapi rasanya kalau weekend maybe meriah kot. 

Hari ke-2, kami mulakan dengan menikmati breakfast yang termasuk sekali dalam package hotel. Rasa sangat puas hati sebab pihak hotel sediakan banyak pilihan menu. Memang kenyang perut. Tambah pulak pagi tu hujan....perut asyik minta diisi. Lepas perut kenyang, baru kami masuk taman tema air. Kalau ikut hati saya memang tak nak masuk, tapi En Amri beria. Tak nak bazir tiket. So, dalam hujan yang renyai-renyai both of us jadi kanak-kanak riang semula. Yang terlebih jadi kanak-kanak riang comfirm lah si bapak budak. Kalau boleh semua gelungsur dia nak cuba..tapi ada setengah gelungsur ikut berat badan. Rasanya kalau lebih 55kg tak boleh naik (opssss....En Amri jangan marah..terbocor rahsia).  


Around pukul 11 pagi kami dah check out sebab hati saya dah meronta-ronta nak jumpa Ali dan Adik. Jadi tamat la sudah kisah honeymoon saya dan En Amri kali ni. Seronok - yes. Puas hati denga hotel - yes. Tapi..dalam hati selalu teringat dekat anak-anak especially bila time mengepam susu. Huhuhu..naluri seorang ibu. 


So, for those yang masih ragu-ragu nak beli voucher Gold Coast Morib di Groupon, saya harap entry saya dapat membantu anda membuat keputusan. Saya dulu pun ragu-ragu jugak..takut kena tipu or diberi layanan buruk. Tapi...overall saya rasa puas hati. Harga tak mahal dan layanan pihak hotel pun baik. Cuma sekiranya anda mencari tempat bercuti yang happening..ini bukan untuk anda.

8 comments:

  1. owh! syok na hanimonn :)

    ReplyDelete
  2. Amboi bukan main seronoknya honeymoon ye:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami jarang dpt bersama...bila g hunnymoon terasa mcm muda2 dl

      Delete
  3. seronoklah berhoneymoon..

    ReplyDelete
  4. wahh..bestnyer honeymoon yer..hehehe..ila dah lama teringin nak ke sana...tapi en somi cakap..kat sana xbanyak tempat jenjalan...huhuhu...ye ker..yg tu lah bestkan..bawak anak rehat2 tengok pantai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang x byk tempat menarik kt morib..tp kalo nk merehatkan diri memang kt cni seswai sgt

      Delete