07 August 2018

Kisah Mama & Ali : πŸŽ‰πŸŽ‚πŸŽˆπŸŽHappy BirthdayπŸŽ‰πŸŽ‚πŸŽˆπŸŽ

πŸŽ‚πŸŽ‚ Happy Birthday to Ali dan Mama πŸŽ‚πŸŽ‚
Alhamdulillah...2 minggu yang lepas kami sambut birtday Ali yang ke-6 dan minggu lepas pulak...celebrate birthday saya yang ke-3* (biarlah rahsia). Actually birthday saya dan Ali selang seminggu je. Boleh je kalau nak sambut sekali. Tapi since Ali dah pandai kenai hari...so terpaksa celebrate separately. Tak apalah...dapat makan kek tiap minggu.


Birthday Ali tahun ni kami sambut di rumah mentua. Tak ada party apa pun. Cuma kek sebiji dan hadiah birthday. Itu pun Ali dan Adik dah excited. Tahun ni Ali dapat 3 ekor robot hadiah daripadaMama, Opah Tipah dan Tok Nani. Tapi macam biasalah...tak sampai seminggu robotnya dah tercabut kaki tangan. Sabar jer...kalau bukan birthday..memang Mama tak belikan robot tu.
Di usia 6 tahun, Ali dah ada tanggungjawab besar untuk jaga 2 orang adik perempuan. Saya selalu pesan pada dia...kalau Mama ngan Babah tak ada nanti...Ali kena jaga adik-adik. Walaupun adik-adik dah kawin dah ada family sendiri...sekali-sekala Ali kena ambil berat jugak pasai adik-adik. Jauh sungguh nasihat Mama ni kan.


Tahun ni tahun ke-4 saya join club 3 series. Elok lah tu...diusia 30-an...dah jadi Mama to 3 kids. Memang terasa diri ni bertuah sangat. Setiap hari hidup saya agak miserable dengan 3 orang anak but surrounded by lot of love. Everyday dapat tengok anak-anak, hubby and mak ayah sendiri....hurmmmm....bukan semua orang Allah bagi nikmat yang macam ni kan. So selagi Allah pinjamkan nikmat ni...insyaAllah saya akan hargai.

Ok lah..untuk satu-satunya anak teruna Mama : Muhammad Ali Amrsyar...Mama doakan Ali membesar menjadi seorang muslim yang sejati. Waktu Ali nak lahir dulu, Mama yang bagi nama Ali supaya anak lelaki Mama ni berani kuat dan teguh iman nya seperti Saidina Ali. Itu doa Mama setiap hari untuk anak Mama. Moga bila tiba masa MamaBabah pergi, Ali boleh imamkan solat jenazah kami dan bahu Ali yang akan angkat jenazah kami dan Ali yang akan turunkan jenazah kami dalam liang lahad. Amin.....

8 comments:

  1. sedihnya ucapan mama! happy birthday ali!

    ReplyDelete
  2. Happy birthday to both of u.. mama dan ali..

    ReplyDelete
  3. Happy Bezday Ali moga makbul doa mama...
    Muda lagi tu Putri baru 30 an...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq kak
      Terasa diri dh tua dh kak bl msk 3 series ni.tp saya selesa dgn umur sekarang

      Delete
  4. happy belated birthday ali & mama! yelah tak semua orang diberi peluang macam awak. alhamdulillah..

    ReplyDelete