13 May 2016

Kisah Mama : Raya Preparation - Jahit Baju Kurung Adik

Tengok tajuk entry macam gempak je kan. Hahaha...Yap...tahun ni saya decide nak jahit baju kurung untuk Adik pakai time raya. Actually tak plan pun....mula-mula ingat nak beli dekat Peace tapi bila tengok rega...ya ampunn..rega selai baju kurung kanak-kanak dah sama rega dengan baju kurung dewasa. Hurmmm...rasa membazir pulak. Bukan nak pakai sangat pun.

So..dengan semangat bekobar-kobarnya saya beli kain di Kamdar. Saya minta mak cik potongkan kain. Kalau saya yang potong agaknya baju Adik jadi lebar sebelah. Setakat ni saya baru cantumkan bahagian pesak dengan baju. Itupun dah salah..kena tetas balik. Huhuhu.... Nasib kat ofis ada kawan yang berilmu sikit bab jahit baju ni. So ada lah tempat merujuk.


Doakan semoga baju kurung Adik menjadi. Kalau tak jadi...nampak gayanyer Adik beraya pakai baju ready made jer lah. Huhuhu...InsyaAllah kalau ada rezeki dan kesempatan saya cadang nak belajar jahit baju. Setakat pandai jahit baju dan langsir untuk diri sendiri dan family pun dah cukup. Huhuhu...doakan yer...

3 comments:

  1. alahai samalah dilema dgn saya ni.
    bab jahit menjahit mmg tak de skill sbb dlu dlu brlajar KMT bukan ERT.

    dh ade ank ni mcm nk blajar mnjhit jugak..sbb teringin nak design baju sedondon dgn anak. tp rasa mcm baik pergi kelas memasak. tension tension leh makan hiks.

    pa pe pon good luck sis. moga moga adik dpt pakai baju dripa hasil tangan mama.aamiin

    ReplyDelete
  2. Chayok, chayok..
    Sy pn tgh mjahit bju raya.
    Tp xbuat bju kurung, malas nk bpesak2, huhu..

    Mmg rs bangga la klu sedondon dgn ank..
    Rasanya thn ni in sha Allah, jd kenyataan, sbb dress ank dh siap td.
    Dh 2x raya mcuba, gagal jek..
    Thn ni bru menjadi.

    Jd jgn putus asa, OK. teruskan usaha, hihi..

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete