21 October 2014

Kisah Adik Dan Babah : Celebrating Birthday

Seperti yang saya janjikan dalam entry yang lepas nak cerita pasal sambutan birthday Adik. Kebetulan 11 Oktober yang lepas jatuh pada hari Sabtu..so kami terus sambut birthday Adik. Actually bukan Adik saja yang diraikan...tapi Babah sekali. Bagi yang tak tahu Babah dan Adik share tarikh lahir yang sama 11 Oktober. Jadi tiap tahun jimat duit...beli sebiji kek saja untuk dua beranak (Mama memang sangat kedekut key!!!!!!).

As usual, saya cuma buat sambutan kecil saja (no party no photoshoot no tetamu jemputan). Yang ada cuma sebiji kek dan family members yang terdekat. Pagi-pagi lagi Atok Talib dan Opah Tipah dah sampai dari Manjung. Opah Tipah siap bawa pulut kuning dan rendang daging (memang favourite saya). Kek pula saya beli di King Bakery..Boston Cheese Cake sebab En Amri request. Kemudia Opah Dah pulak masak kuew tiaw goreng dan nasi beriani. Memang kami makan-makan sampai perut kenyang. 




Itu saja cerita sambutan birthday Adik dan Babah. Sangat simple....hihihi. Kalau ikut hati saya memang teringin nak buat sambutan besar-besaran tapi..rasa membazir pulak. Lagipun Adik kecik lagi. Tak ada kawan-kawan yang nak dijemput. Cukup lah sekadar sambut birthday dengan orang-orang yang menyayangi dia.

Doa Mama untuk Adik : Semoga Adik membesar dengan sihat dan sentiasa dikelilingi dengan banyak kasih sayang. 
Dan untuk En Amri : Semoga Allah permudahkan semua urusan kehidupan Babah. Dan terima kasih sebab sentiasa berusaha cari rezeki yang halal untuk Mama, Ali dan Adik.

1 comment:

  1. selamat hari lahir buat adik dan babah.bestnya sama besday kan

    hari tu saya pon berdoa semiga baby keluar sama tarikh dgn ayahnya.. tapi tuhan maha Mengetahui.. tak kesampaian keiginan saya tu.. hihihi

    ReplyDelete