20 September 2014

Kisah Mama : Scallop Plain Versi Baru

Akhirnya projek yang mengehadkan masa berbloging saya...siap jugak. Alhamdulillah. Bagi yang suka shopping online mesti tau kan baju scallop plain. Actually baju ni sangat sesuai untuk yang berbadan petite macam saya. Kebanyakkan baju/dress yang saya beli online..selalu mengecewakan saya. Walaupun dia tulis fit xs to l....tapi selalunya bila pakai mesti nampak besar dan mengelebah. Frust sangat...

Tapi lain dengan baju scallop ni. Bila saya pakai..memang muat-muat. Hasilnya saya dah beli 3 pasang. Yang 2 pasang bercorak..tapi yang sepasang ni kosong (sebab tu dipanggil scallop plain).  Disebabkan baju ni kosong, En Amri suruh saya buat something. So, after a month of workin....tadaaaaaaaa :


Saya tambah beads pada baju supaya dia tak plain lagi. Actually niat dihati nak tambah renda lace. Tapi kos yang tinggi buat saya rasa tak berbaloi. Baju ni nak pakai kerja je pun. Tak perlu nak spend sampai ratus-ratus sangat. So akhirnya...saya cuma tambahkan beads dari 2 warna dan saiz yang berbeza. Walaupun ambik masa selama sebulan nak disiapkan...tapi puas hati sangat.

So bagi sesiapa yang ada scallop plain dan rasa nak put some magic on your dress...boleh cuba idea saya. Murah dan...hurmmm cantik (sekali sekala puji hasil seni sendiri..tak salahkan). 

10 comments:

  1. Betul nampak lebih menarik dan lebih puas hari hasil tangan sendiri:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya lebih suka jahit beads sendiri di tudung dan baju sebab saya suka yg simple dan x crowded.kebanyakkan saya belajar jahit dr internet

      Delete
  2. Cantik :) seronok pakai hasil tangan sendiri kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang seronok tambah pulak bila org puji cantik...hihi

      Delete
  3. tak salah.janji puas hati.
    semangat kan buat bila en amri pon galakkan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang semangat bila suami bg sokongan.tp bila en amri ada of course la.x bole nak menjahit

      Delete