17 January 2014

Kisah Adik : Adik dapat Baby Carrier

Masa Abang Ali masih baby dulu, saya tak rasa kami perlukan baby carrier. Saya lebih selesa usung Ali gunakan stroller atau car seat hadiah dari Atok. Bila Ali dah masuk 7 bulan, Ali lagi suka duduk dalam troli sebab lagi luas dan lagi bebas berbanding stroller. Jadi stroller yang Atok bagi tu cuma jadi pengumpul habuk kat store. Untill, a few months ago, saya kembali gunakan stroller untuk bawa Adik jalan-jalan. Si Abang mula jealous dan nak duduk dalam stroller balik. Disebabkan tak nak Abang kecik hati, saya letak Abang dalam stroller dan kami (saya, Opah dan Mak Su) gilir-gilir dukung Adik. Tapi sejak berat Adik dah 5 kg ni...lenguh jugak tangan kami.

Solutionnya Sabtu lepas saya ke Aeon Kinta City dan terus grab baby carrier untuk Adik. Asalnya tak ada perancangan pun nak beli...saja je cuba-cuba. Tapi tiba-tiba rasa Adik sangat comfortable duduk dalam tu. Sebab harga pun tak ada mahal sangat, jadi saya pun terus bayar. Saya pilih baby carrier brand Tollyjoy. Ada jugak brand lain macam Sweet Cherry dan Kiko, tapi saya dan adik tetap berkenan dengan Tollyjoy.



Waktu tangkap gambar ni, saya tak bayar lagi baby carrier. Nasib tak ada staff Aeon yang marah. Mula-mula Adik tak berapa selesa duduk dalam carrier ni. Tapi lepas saya peluk..ok je dia...sampai tertido. Kalau Adik tido saya lebih suka bawa dia muka menghadap saya. Kalau mata tengah bulat terbuka, Adik lagi suka didukung muka hadap ke depan. Puas hati dapat tengok dunia.

Bagi saya kalau nak beli baby carrier ni tak perlu beli yang mahal-mahal. Cukup sekadar yang anda rasa selamat dan selesa untuk letak baby kat dalam tu. Sebab baby carrier ni kita tak akan guna lama. Walaupun dekat kotak ada tulis boleh guna sampai berat baby 10kg, tapi rasaya paling lama saya akan guna sampai Adik 5 bulan 

3 comments:

  1. kami banyak guna baby carrier sebab nk tetak stroller dlm kete..x byk space nk letak barang pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dua2 pun kena guna.ank dh 2

      Delete
  2. Ok taufik.nntt akak ke blog awak

    ReplyDelete